Acasa
 
  Autismul  
Autismul

Autismul este tulburarea pervazivă de dezvoltare caracterizată prin scăderea capacităţii de a interacţiona pe plan social şi de a comunica. Persoana cu autism prezintă un comportament stereotip şi repetitiv. Simptomele sunt evidenţiate mai ales între 1,6 şi 3 ani şi în aproximativ 75% din cazuri este prezentă şi deficienţa mintală.

Termenul de “autism” este folosit în sensul larg de “tulburări din spectrul autismului”.
Autismul este o tulburare de dezvoltare de origine neurobiologică şi este considerată drept una dintre cele mai severe tulburări neuropsihiatrice ale copilăriei. Autismul este tulburarea “centrală” din cadrul unui întreg spectru de tulbutrări de dezvoltare, cunoscut sub numele de tulburări din spectrul autismului-TSA ,alături de Sindromul Asperger şi Tulburările pervazive de dezvoltare.

Uneori există o perioadă de dezvoltare - aparent normală, după care copilul începe să se izoleze şi să piardă din achiziţiile dobândite până atunci. Acest regres înregistrat în dezvoltarea copilului se poate manifesta prin încetarea utilizării cuvintelor în scopul comunicării cu cei din jur, pierderea interesului de a stabili contact vizual, apariţia izolării sociale, dispariţia interesului pentru joc.

Copilul sau persoana cu autism prezintă anumite caracteristici atât in sfera comunicării, cât şi a modului de relaţionare şi a gândirii. Astfel, în ceea ce priveşte comunicarea, la copilul autist fie nu este prezentă vorbirea, fie, dacă aceasta există , ea nu are caracter comunicativ; este prezentă ecolalia; uneori dispar şi cuvinte pe care le cunoştea şi utiliza la un moment dat. Frecvent nu reacţionează în nici un fel la comenzile verbale, dând impresia că nu aude.

Copiii cui tulburări din spectrul autismului prezintă mari dificultăţi de relaţionare cu persoanle din jurul lor, nu reacţionează când cineva intră – iese din încăpere; nu iniţiază jocul, nu se joacă împreună cu ceilalţi copii doar eventual alături de ei ( dar şi acest lucru se întâmplă frecvent după o perioadă mai îndelungată de antrenament ); preferă să se izoleze.

Perceperea şi procesarea informaţiilor din mediu se realizează într-o manieră nepotrivită în cazul persoanelor cu autism şi de asemenea prezintă dificultăţi de anticipare şi planificare a acţiunilor.
Aceşti copii prezintă fixaţii asupra anumitor obiecte sau acţiuni (îndeplinesc frecvent adevărate ritualuri în realizarea anumitor activităţi); se sperie frecvent de anumite zgomote sau sunete ( îşi acoperă frecvent urechile şi uneori chiar strigă pentru a acoperi sau îndepărta zgomotul supărător); prezintă comportamente de autostimulare – legănat, bătăi din palme, fluturarea mâinilor; prezintă diferite stereotipii; se adaptează cu mare dificultate la situaţii şi/sau medii noi; acceptă cu greu schimbările; modul în care se joacă cu jucăriile este unul neconvenţional – chiar neobişnuit.

Aceşti copii nu înţeleg comportamentul, sentimentele şi intenţiile celorlalţi oameni….

<<inapoi

Pagina:     

     
 

Copyright 2017 © Toate drepturile rezervate

creat si sponsorizat de Classoft